Ujednolicenie terminologii z zakresu technologii informacyjnych oraz przedstawienie genezy, historii i aktualnego stanu rozwoju informatyki.
Ugruntowanie wiedzy na temat zasad funkcjonowania komputerów i przedstawienie ogólnych zasad konstruowania algorytmów (komputerowych).
Ogólne wskazówki na temat przygotowywania publikacji i prezentacji technicznych.
Prezentacja kwestii ochrony własności intelektualnej i przedstawienie uwarunkowań związanych z cyfrowym przekształcaniem i przesyłaniem informacji.
Forma nauczania (tradycyjna/zdalna): tradycyjna zdalna.
Krótki opis zawartości całego kursu: Oprócz podstawowych informacji na temat funkcjonowania współczesnych komputerów (sprzęt, architektura), ich systemów operacyjnych oraz historii rozwoju studenci uzyskują podstawowe informacje na temat oprogramowania aplikacyjnego, które odgrywają najważniejszą rolę w środowisku mechanicznym. Omówione zostaną podstawowe zagadnienia związane z sieciami komputerowymi z akcentem na rozległą sieć Internet.
Slajdy do wykładu
Niestety, czasami różne powody (nie)obiektywne powodują, że slajdy rozchodzą się z terminami zajęć. Ale będą prezentowane w poniższej kolejności.
Czasami na slajdach pojawiają się „prośby" o zrobienie czegoś w domu, Przysłanie (drogą elektroniczną) sprawozdania i uwag z „odrabiania zadania domowego". Zwykle owocuje to dodatkowymi punktami i zwiększeniem oceny końcowej. Zadania nie są obowiązkowe.
Warunki zaliczenia
Zajęcia są obowiązkowe
Będzie lista obecności
Podstawą zaliczenia będzie:
Obecność na około $\dfrac{2}{3}$ zajęć.
Pozytywny (ponad 50%) wynik kolokwium odbywającego się na ostatnich zajęciach.
Czasami na wykładzie pojawi się coś takiego jak „zadanie domowe” — aktywność będzie ocenę ciut podnosiła.
Przepisywanie ocen
Istnieje możliwość przepisania oceny z przedmiotu Technologie informacyjne zaliczonego na Politechnice Wrocławskiej.
Istniej ograniczona możliwość przepisania oceny z przedmiotu Technologie informacyjne zaliczonego na innej uczelni wyższej pod warunkiem przedstawienia wiarygodnej karty kursu.