Podstawowym celem zajęć mogą być sformułowane w następujący sposób:
Ujednolicenie terminologii z zakresu informatyki.
Zwięzłe przedstawienie historii i wewnętrznej organizacji komputerów.
Podstawowe informacje o językach programowania.
Pojęcie algorytmu
Podstawowe informacje o typach i powodach błędów podczas obliczeń komputerowych.
Pojęcie algorytmu i podstawowe informacje o sposobach projektowania (konstruowania) algorytmów.
Podstawowe informacje o Internecie i prywatności.
Podstawowe informacje o przestrzeganiu praw autorskich (zwłaszcza w Internecie).
Literatura
Jakieś pozycje warte poznania zawarte są w syllabusie i slajdach. Rozwój informatyki (i technologii informacyjnych) jest tak szybki, że nie sposób tego na bieżąco uwzględniać.
Poniżej pozwalam sobie zaproponować kilka dosyć grubych, ale wartych przeczytania pozycji.
Ulam wielki, polskiego pochodzenia, matematyk, który odegrał ogromną rolę w amerykańskim programie atomowym; w swoich pamiętnikach zamieścił wiele faktów o których pisał również Feynman.
Feynman światowej sławy fizyk, laureat nagrody Nobla kierował między innymi zespołem prowadzącym obliczenia w projekcie Manhattan; autobiografia warta przeczytania w całości, jego książka o algorytmach może być uznana za trochę starą, ale jego podręczniki do fizyki uchodzą za jedne z najlepszych.
Gleick to znakomity popularyzator nauki, ma na swoim koncie wiele dobrych książek; cytowana tu „Informacja…”, jak mało która książka na temat informatyki jest zgodna z moimi poglądami.