8. Sprawdzian

Wstęp

Połowa semestru. Potraktujmy te zajęcia jako pewnego rodzaju „sprawdzian”. Termin oddania prac wyniesie trzy tygodnie i nie zostanie przedłużony.

To co państwo mają zrobić nie jest specjalnie trudne, ale musicie — żeby zdobyć dobrą ocenę — mnie zadziwić. Poniżej przykładowe zestawy danych i ewentualne zadania.

Temat 1

Dane

Do wykonania

  • import danych;
  • ewentualne ich wyczyszczenie;
  • podstawowa analiza statystyczna (jak na wykładzie);
  • coś co mnie zadziwi 😄;

dla jednego albo drugiego zestawu danych1.

Statystyki prezentowane na wykładzie (live script)

Temat 2

Dane i materiały pomocnicze:

Do wykonania

  • przedstawienie na jednym wykresie danych z lat 2020–2024 dla Polski (w skrypcie są dane od pierwszego września)
  • porównanie na jednym wykresie wybranej statystyki (innej niż new_cases, new_cases_smoothed) dla dwu (lub więcej) wybranych państw. Zwracam też uwagę, że ze względu na różną liczność populacji — lepiej porównywać parametry na tysiąć lub milion mieszkańców.

Temat 3

Dane i materiały pomocnicze

Do wykonania

  • zadania jak w Temacie 2

Temat 4

Dane pomocnicze

Format pliku identyczny jak ten opisany w w Zadaniu 2 z poprzedniego projektu.

Cechą charakterystyczną czujnika jest to, że wysyła informacje dosyć często i zazwyczaj są to wartości różniące się od poprzedniej o $\pm .1$ stopnia Celsjusza, co powoduje, że dane są „zaszumione”.

Do wykonania

  • wygładzenie przebiegu,
  • ewentualne zmniejszenie liczby próbek3;

Nie mam teraz pewności, ale najprawdopodobniej prawidłowy import zmiennych czasowych może mieć wpływ na wymniki zadania4.

Hint:

Zakończenie

Do zrobienia jest od jednego do czterech z wymienionych zadań.


  1. Dobrze napisany algorytm (skrypt) skoro radzi sobie z jednym zestawem danych powinie radzić sobie i z drugim! ↩︎

  2. Import pliku JSON omówiony był na wykładzie ↩︎

  3. O redukcji liczby pomiarów będzie mowa na kolejnym wykładzie. ↩︎

  4. O sposobie odczytu i konwersji czasu do wartosci double było w Zadaniu 2 i 3 z poprzednich zajęć ↩︎

Poprzedni
Następny