Zadanie 1
Tworzenie wektorów i macierzy
Utwórz następujące macierze poprzez wpisanie wartości z klawiatury
$$A=\left[\begin{array}{ccc}1&70&80\\ 4.5&1&15\\ 23&0&1\end{array}\right]$$ $$w=\left[4\quad 50\quad 7\quad 8\right]$$ $$V=\left[\begin{array}{c}4\\5\\7\end{array}\right]$$Korzystając z notacji z dwukropkiem wygeneruj następujjące wektory i macierze
$$a=[1\quad 2\quad 3\quad 4\,\ldots\, 19\quad 20 ]$$ $$b=[5\quad 5.1\quad 5.2\quad 5.3\,\ldots\, 6.9\quad 7]$$ $$c=[1\quad 1\quad 1\quad 1\quad 1\quad 1\quad 1\quad 1\quad 1\quad 1]$$ $$d=[1\quad 1\quad 1\quad 1]$$ $$S=\left[\begin{array}{cccccc}0&0&0&21&21&21\\0&0&0&21&21&21\\0&0&0&21&21&21\\ \end{array}\right]$$bazując na wektorze $d$
$$D=\left[\begin{array}{cccc}10&1&1&1\\10&0&0&0\\10&0&0&0\end{array}\right]$$ $$E=\left[\begin{array}{ccccc}1&2&1&\cdots&1\\2&1&1&\cdots&2\\1&2&1&\cdots&1\\\vdots&\vdots&\vdots&\ddots&\vdots\\1&2&1&\cdots&1\\1&2&1&\cdots&1\end{array}\right]$$
Zadanie 2
Wygeneruj następujące macierze korzystając z dostępnych funkcji Matlaba oraz działaniach i operacjach na macierzach
$$A=\left[\begin{array}{ccc}1&0&0\\ 0&1&0\\0&0&1\end{array}\right]$$ $$B=\left[\begin{array}{ccc}0&0&0\\0&0&0\\0&0&0\end{array}\right]$$ $$C=\left[\begin{array}{ccc}7&7&7\\7&7&7\\7&7&7\end{array}\right]$$ $$D=\left[\begin{array}{ccc}8.1&0&0\\0&8.1&0\\0&0&8.1\end{array}\right]$$ $$E=\left[\begin{array}{ccc}7&7&7\\7&7&7\\7&7&17\end{array}\right]$$ $$F=\left[\begin{array}{ccc}7&7&7\\7&7&7\\7&7&7\\1&0&0\\0&1&0\\0&0&1\end{array}\right]$$ $$G=\left[\begin{array}{cccccc}0&0&0&7&7&7\\0&0&0&7&7&7\\0&0&0&7&7&7\end{array}\right]$$Zadanie 3
Indeksowanie elementów macierzy, operacje i działania na macierzach.
Wygeneruj macierz M
z kwadratem magicznym o wymiarach 4x4
- Wyświetl element z znajdujący się w drugim wierszu i trzeciej kolumnie macierzy
- Zdefiniuj wektor zawierający trzeci wiersz macierzy
M
- Zdefiniuj macierz zawierająca kolejno pierwsza, trzecią i druga kolumnę macierzy
M
- Usuń trzeci wiersz macierzy
- Usuń drugą kolumnę macierzy
Zadanie 4
Zapoznaj się z opisem funkcji sum
. Wypróbuj polecenia: help sum
, doc sum
.
Wygeneruj macierz w wymiarach 3x3 zawierającą kwadrat magiczny. Napisz skrypt obliczający wszystkie sumy elementów w wierszach, kolumnach oraz po przekątnych. Przydatne mogą być także funkcje: diag
oraz fliplr
.