W tej części pojawią się instrukcje laboratoryjne i różne dodatki (na przykład programy w Blockly realizujące omawiane funkcje).
Ogólne zasady są takie:
- Zajęcia są obowiązkowe.
- Jedna (góra dwie) nieobecność może być zaakceptowana, ale będzie miała wpływ na ocenę końcową1.
- Prace oddajecie Państwo korzystając z systemu e-portal
- zasadniczo zadanie powinno być oddane w trakcie zajęć.
- można jednak je poprawić w ciągu tygodnia.
- Zachęcam do testowania przygotowanego kodu: ma on działać dla wszystkich dopuszczalnych danych!
- Programy powinny być oryginalne (zwracam uwagę że e-portal posiada funkcję porównywania kodu). Funkcja zapewne nie będzie wykorzystywana podczas pierwszych zajęć (programy są bardzo proste), ale później już tak.
604
Tam gdzie odbywają się zajęcia
Laboratorium 1: Ala ma kota
Dosyć szybki i nie tak łatwy wstęp
Ala ma kota w Blockly
Wydaje się, że czasami Blockly potrafi coś rozjaśnić…
Laboratorium 2: Algorytm Euklidesa
Pętle nie są takie proste, ale też nie jakoś strasznie trudne
Laboratorium 3: Algorytm B
Nawet w przypadku tak prostego algorytmu jak Algorytm Euklidesa można myśleć o efektywności obliczeń. Ale kod jest nieco bardziej zagmatwany.
Algorytm B dla bystrzaków
Trochę wyjaśnień…
Laboratorium 4: Funkcje. Metoda połowienia
Zaczynamy liczby zmiennoprzecinkowe i funkcje; szukamy zera.
Metoda połowienia dla bystrzaków
Gdyby ciągle były jakieś problemy
Rekurencyjna metoda połowienia
Nieco bardziej zaawansowane, ale za to w Blockly
Laboratorium 5: Tablice. Wyszukiwanie binarne
Jak szybko znalęźć to, czego nie zgubiliśmy…
Tablice w czasach zarazy
Już prościej nie potrafię
Wyszukiwanie binarne dla bystrzaków
Kolejna próba rozjaśnienia problemu…
Laboratorium 5a: Wyszukiwanie binarne — doskonalenie aplikacji
Jak dopisać do tablicy to, co znaleźliśmy…
Laboratorium 6: Funkcje. Metoda Newtona-Raphsona
Rozwiązywanie równań, albo szukanie zera
Laboratorium 7: Funkcje — rekurencja
Przyspieszamy Armageddon
Laboratorium 8: Tablice (i funkcje)
Właściwie proste…
Stos i sterta
Kupując komputer zawsze myślimy o pamięci: im więcej tym lepiej. Nie zastanawiamy się jak jest zorganizowana. Stos (ang: stack) to liniowa struktura pamięci, w której dane dodawane są na wierzch stosu i są z niego pobierane.
Język C: dynamiczne tablice dwuwymiarowe i funkcje
…ale nie tak do końca
Laboratorium 9: Ruchoma średnia
Wygładzamy dane
Laboratorium 10: „Maszyna stanów”
Do czego nada się maszyna Turinga?
Laboratorium 10a: Liczby autobusowe kwadratowe
Kolejne zadanie operujące na pojedynczych znakach liczby
Suma cyfr liczby w Blockly
Wydaje się, że czasami Blockly potrafi coś rozjaśnić…
Laboratorium 11: Struktury danych: Operacje z uwzględnieniem błędów
Liczymy trochę mniej dokładnie
Laboratorium 11a: Struktury danych: Operacje na ułamkach
Wracamy do szkoły podstawowej
Działania na ułamkach
Kolejna próba wyjaśnień problemu działań na ułamkach.
Laboratorium 12: Anagramy
arbuz? burza?
Laboratorium 13: Statystyka znaków
Policzmy literki
Laboratorium 14: Zaawansowane wejście/wyjście...
Gdy się chce zajrzeć do pliku
Wejście i wyjście
Jeszcze trochę o wejściu-wyjściu
Tak ogólnie — nie ma wielkich możliwości odrabiania zajęć (ze względu na liczbę stanowisk). ↩︎